Zelfzorg – Voor jezelf zorgen tussen de massages door

Zou het niet geweldig zijn als we elke dag van de week een massage zouden kunnen krijgen? Helaas hebben de meesten van ons niet de tijd of het geld om zich hieraan over te geven een normale massageroutine, maar we kunnen het beste uit massagebehandelingen halen door voor onszelf te zorgen tussen de massages door.

Eerste regel - Drink het water! Er is een reden waarom je therapeut je een verfrissend glas koud water geeft na een behandeling; het is om je lichaam te hydrateren en je spieren ontspannen te houden. Water is geweldig voor je huid en je spieren, en gehydrateerd blijven kan zelfs helpen hoofdpijn te voorkomen.

Ga zo door met strekken Het is een veel voorkomend probleem, maar er is een heel eenvoudige oplossing... een van de vele mensen die zich na een dag werken pijnlijk en gespannen voelen, stretch! Als je er een gewoonte van maakt om strekken in je dagelijkse routine op te nemen, zal het echt helpt u bij spierpijn en spierpijn, en zal de effecten van uw massage gaat langer mee. Tussen de sessies door helpt een goede rekoefening de werk dat is gedaan om uw spieren te ontspannen op de behandeltafel. Het maakt niet uit wanneer je je rekoefeningen inpast, zolang je er maar een gewoonte van maakt. Rekken mag nooit pijn doen, dus overdrijf het niet. Langzaam ontspannen in rekoefeningen, en als je ze minstens een minuut vasthoudt, krijg je betere resultaten dan kortere, diepere stukken.

Epsom-zouten (Bitterzout) Epsom-zoutbaden zijn geweldig om spierpijn en stijve gewrichten op peil te houden laurier – ze bevatten magnesium, wat ook goed is voor het verlichten van stress. Voorkomen pijn na een massage, voeg Eposm-zout toe aan uw bad zoals voorgeschreven en ontspan.

Warm en koud voelen Tussen de massages door kun je die verklikkerige opbouw van spanning – knijp het in de kiem met warmtetherapie. Het toepassen van warmte kan helpen om te kalmeren pijnlijke spieren en verlichten eventuele strakheid en spanning. Warmte kan ook verbeteren en de bloedtoevoer naar het gebied stimuleren. Probeer een warmtekussen of verwarm een ​​vochtige handdoek in de magnetron met tussenpozen van 30 seconden om de temperatuur te controleren. Als u zich tussen de massagesessies verwondt, probeer dan koudetherapie te gebruiken om verdoof van de pijn. Koudetherapie is goed voor verrekkingen, verstuikingen en andere lichte verwondingen (raadpleeg uw zorgverlener als u het niet zeker weet of ernstige pijn heeft). Neem bij hevige pijn en/of zwelling een coldpack (of je kunt een bevroren fles water, of zelfs bevroren groenten in een zak) en wikkel het in een handdoek om te voorkomen dat koude brandwonden. Als je een bevroren fles als cold pack gebruikt, werkt een dikke sok ook goed een barrière, als je het overdreven hebt en je hebt zere voeten, probeer dan de bevroren te rollen fles onder je voet. U kunt afwisselen tussen warme en koude therapie, maar altijd laat een periode tussen zodat uw lichaam zich kan aanpassen. Een laatste en zeer belangrijke tip Maak uw massagesessies onderdeel van uw regelmatige zelfzorgroutine. Als u niet zeker weet hoe vaak u een massage nodig heeft, kunt u: beste persoon om te vragen is uw therapeut. Ze zal weten of je extra sessies nodig hebt of gewoon onderhoud en zorgt ervoor dat uw massage op uw behoeften is afgestemd.