Laat massage u tijdens het winterseizoen helpen

Voor de meesten van ons betekent de winter warme dranken, extra lagen kleding, meer uren binnen en dus minder lichaamsbeweging, en voor sommigen als de zon eerder ondergaat en de lucht koeler wordt, een geval van de winterblues. Het goede nieuws is dat massagetherapie een geweldig hulpmiddel kan zijn om je te helpen het hele seizoen te overleven. De voordelen van massage in de winter zijn: Het zal je immuunsysteem een ​​boost geven: De wintermaanden kunnen vaak een toestroom van verkoudheid en griep met zich meebrengen, dus het is extra belangrijk om een ​​gezond functionerend immuunsysteem te hebben om deze virussen te bestrijden. Minder actief zijn in de wintermaanden kan ook een slechtere lymfatische stroom betekenen, dat betekent dat er minder circulatie is van de witte bloedcellen in het lichaam. Witte bloedcellen helpen uw lichaam bij het bestrijden van infecties en ziektes. Studies hebben aangetoond dat massage de doorstroming van uw lymfestelsel en dus de witte bloedcellen stimuleert. Hoe meer witte bloedcellen circuleren, hoe sterker uw immuunsysteem en hoe minder kans u krijgt om deze winter verkoudheid of griep te krijgen! Het zal de circulatie bevorderen: Bij koud weer trekken spieren samen om de warmte te behouden, waardoor de bloedstroom wordt beperkt en daardoor minder zuurstof en voedingsstoffen aan onze spieren wordt afgegeven. Dit maakt het ook moeilijker voor het verwijderen van cellulair afval en toxine. Deze beperking van de bloedstroom vermindert de spiergezondheid en -functie en veroorzaakt soms pijn en stijfheid. Gelukkig is de manipulatie van zachte weefsels die wordt gebruikt in massagetherapie een briljante manier om de bloedsomloop te vergroten en uw gezondheid te verbeteren. Het houdt die winterblues weg: Voor sommigen kan het koudere weer stress of gevoelens van 'laag' of 'onder het weer' veroorzaken. Een van de schoonheden van massage is dat het serotonine en endorfines vrijmaakt. Dit zijn hormonen die stress / verdriet verlichten en je van nature gelukkig laten voelen. Laat de winterblues je dit seizoen niet naar beneden brengen, voel je goed en krijg vandaag een massage!